Навчально-методична рада університету є постійно діючим органом Київського національного університету будівництва і архітектури (далі –університету), що здійснює розроблення рекомендацій щодо організації та координації навчально-методичної роботи факультетів з метою підвищення якості підготовки студентів та удосконалення навчально-виховного процесу.
Основні завдання навчально-методичної ради:
- вирішення концептуальних проблем, що виникають в сфері надання освітніх послуг Університетом;
- підвищення якості професійної освіти, фундаменталізація бакалаврської освіти, узгодження навчальних планів;
- розробка рекомендацій щодо організації навчального процесу кафедрами університету;
- планування та координація навчально-методичної роботи в університеті;
- визначення механізмів впровадження в навчальний процес прогресивних форм його організації, методичного та технічного забезпечення нових технологій навчання.
Для досягнення означених завдань навчально-методична рада:
- аналізує сучасні тенденції в освітній сфері та запроваджує їх у навчальну діяльність Університету;
- визначає основні напрямки навчально-методичної роботи в університеті;
- розглядає та затверджує плани видання навчально-методичної літератури підрозділами університету;
- аналізує та поширює досвід факультетів університету, ВНЗ України та інших країн з організації навчального процесу ступеневої підготовки фахівців з вищою освітою, організації методичної роботи, впровадження прогресивних, у тому числі інноваційних технологій, активних форм і методів навчання, організації практик та дипломного проектування;
- аналізує та узагальнює досвід організації самостійної роботи студентів (CРC), її інформаційно-методичного забезпечення, розробляє пропозиції і рекомендації щодо удосконалення організації та методики СРС;
- аналізує результати контролю якості підготовки студентів, впровадження рейтингової системи оцінки навчальної діяльності студентів, якості курсового проектування та дипломних проектів (робіт) різних освітньо-кваліфікаційних рівнів;
- аналізує та рекомендує до впровадження нові ефективні технології навчання, сучасні форми і методи організації навчального процесу;
- аналізує, вдосконалює та затверджує методику розрахунку навантаження професорсько-викладацького складу, розробляє рекомендації щодо максимального й мінімального обсягу навчального навантаження;
- розглядає питання та готує рекомендації Вченій раді університету щодо отримання викладачами вченого звання професора або доцента, як виняток;
- аналізує науково-педагогічний потенціал кафедр та показники якості відбору студентів до магістратури;
- розглядає пропозиції факультетів щодо відкриття нових освітніх програм, спеціальностей (спеціалізацій) і готує рекомендації Вченій раді щодо їх затвердження;
- розглядає стан ліцензійно-акредитаційної роботи в університеті, організаційно-методичні заходи щодо підготовки та проведення акредитації спеціальностей і університету в цілому, готує рекомендації Вченій раді щодо затвердження матеріалів акредитаційного самоаналізу;
- організує та проводить науково-методичні семінари, конференції, наради з питань вищої освіти;
- аналізує пропозиції та готує висновки щодо створення, зміни назв й оцінки діяльності структурних підрозділів університету, пов’язаних з навчальною діяльністю;
- бере участь у розробці та внесенні пропозицій до нормативних документів, що регламентують освітню діяльність університету.
Склад навчально-методичної ради затверджується наказом ректора університету.
Керує навчально-методичною радою голова – проректор університету з навчально-методичної роботи.
До складу навчально-методичної ради також входять:
- заступник голови ради;
- начальник навчально-методичного відділу – секретар ради;
- заступники деканів факультетів;
- начальних відділу ліцензування, акредитації, перепідготовки та підвищення кваліфікації;
- начальник навчального відділу;
- начальник відділу моніторингу якості підготовки фахівців;
- завідувач відділу докторантури і аспірантури;
- гаранти освітніх програм;
- голови науково-методичних комісій спеціальностей;
- інші запрошені фахівці з професорсько-викладацького складу університету.
Голова навчально-методичної ради:
- керує плануванням роботи ради;
- веде засідання ради;
- аналізує діяльність гарантів освітніх програм, науково-методичних комісій спеціальностей;
- дає доручення членам навчально-методичної ради через свого заступника і секретаря ради;
- доповідає про діяльність ради на вченій раді університету.
Заступник голови навчально-методичної ради:
- заміщає голову ради у разі його відсутності;
- за дорученням голови готує проведення засідань ради та її президії;
- за дорученням голови ради контролює роботу;
- бере участь у розробленні проектів планів роботи ради;
- організує вивчення та аналіз методичної роботи кафедр, узагальнює результати і доповідає на засіданні ради.
Секретар навчально-методичної ради:
- разом з головою та його заступником планує й організує роботу навчально-методичної ради;
- готує інформацію з питань діяльності ради;
- веде протоколи засідань ради;
- готує проекти рішень ради.