Філософія – один з найдавніших і захоплюючих напрямів людського знання. Її методи, прийоми, інструменти за всі часи вважалися унікальними і незамінними для формування навичок гнучкого, недогматичного, і одночасно, строгого і доказового мислення. У технічних вишах, серед безлічі точних і технічних дисциплін таких інструментів просто бракує. Натомість без підвищення якості мислення і навчання мислити самостійно, ККД мислення, на жаль, залишається невеликим. Переважно через це, після закінчення вишу, багато випускників стикаються з безліччю соціальних труднощів і професійних проблем. Серед них: невміння використовувати отримані знання, розгубленість перед нестандартними життєвими ситуаціями та інше. Все це відбувається, перш за все, через відсутність у студента елементарного філософського базису.
Завдання курсів філософії і суміжних з філософією дисциплін – зробити інтелект майбутнього архітектора та будівельника, менеджера та дизайнера пластичним перед обличчям неординарних проблем і життєвих ситуацій. З одного боку, студентські знання, вміння, навички – як ефективний баланс між особистісним світоглядом і наукою. З іншого, філософія – як виважений часом універсальний інструмент для підтримки цього балансу. Філософія дозволяє студенту у процесі навчання «зрозуміти самого себе», визначити і систематизувати свої власні світоглядні переконання та принципи. Адже, значною мірою, саме інтелектуальний успіх залишається потужним стимулом для зміцнення віри в самого себе, і відповідно, успішності студента у подальшій професійній діяльності.
Кафедра філософії КНУБА – це доброзичливий і завжди відкритий для спілкування колектив філософів-професіоналів. Завдяки різноманітним курсам (філософії, психології, релігієзнавства, педагогіки, логіки, етики, естетики) викладачі відкривають студентам квінтесенцію сотень філософських систем – ту скарбницю мудрості, що створювалася людством протягом тисячоліть. Використаний викладачами філософсько-методологічний інструментарій покликаний, по-перше, допомогти студенту відчути і прийняти себе як особистість і професіонала, а по-друге, здійснити профілактику деструктивної моральної і соціальної поведінки студентства в майбутньому.