19 травня відбулося засідання Молодіжної наукової ради КНУБА. З головою ради Івахненко І.С. обговорили проблеми та перспективи розвитку молодих вчених і викладачів в університеті, заслухали звіт про роботу ради та проведену оцінку потенціалу молодих вчених в університеті.  Заслухали побажання проректора з наукової роботи Шкуратова О.І. щодо посилення роботи Молодіжної наукової ради і розвитку молодіжної науки в КНУБА.

Пропозиції МНР, покликані забезпечити розвиток молодіжної науки в Університеті

  1. Уніфікувати форми об’єднання студентів та молодих вчених в Університеті шляхом активізації роботи Наукової спілки студентів з метою передання останнім досвіду, надання допомоги у проведенні наукових досліджень тощо.
  2. Розглянути можливість створення загально-університетського фонду аспірантів/ молодих учених для покриття витрат, пов’язаних з участю у наукових конференціях, оплатою наукових публікацій та фінансування наукових проєктів і заходів.
  3. Для підвищення мотивації серед молодих вчених щодо участі у конкурсах на державні відзнаки, у зв’язку зі значними матеріальними та часовими витратами на підготовку пакетів документів, переглянути механізм організації конкурсного відбору на рівні Університету, а саме централізований збір даних від підрозділів на початку року і надання 2-3 рекомендації щодо більшого шансу успіху певних номінантів в певних конкурсах.
  4. Активізувати діяльність щодо створення центрів колективного користування сучасним науковим обладнанням в Університеті для забезпечення належних умов для виконання дисертаційних досліджень, проєктів молодих вчених, та заохочення студентів до виконання наукових досліджень.
  5. Переглянути дієвість наявних інструментів міждисциплінарної кооперації та активізувати цей напрям діяльності МНР шляхом створення міждисциплінарних тематичних наукових клубів тощо.
  6. Популяризувати наявні платформи/ інструменти для співробітництва аспірантів, молодих науковців та бізнес сектору.
  7. Проводити інформаційні семінари щодо написання грантів, успішної наукової публікації, тощо. Надавати підтримку щодо участі у різноманітних державних конкурсах на отримання премій, стипендій за результатами наукової діяльності студентів, аспірантів та молодих вчених. На сьогодні простежується чітка тенденція до зменшення кількості бажаючих номінуватися на Державні премії, це зумовлено зокрема складністю оформлення пакету документів/ його вартістю (остання залежить від кількості копій, складності дизайну макетів тощо)/ часом, що може знадобитися на його підготовку. Крім того, спостерігається зниження мотивації при першій невдалій спробі, особливо серед молодих вчених (ситуація краща для студентів та аспірантів). Зважаючи на вищевикладені обставини, конкурсна процедура вимагає більш ретельного аналізу з боку її організаторів на рівні Університету – передусім щодо шансів на перемогу для потенційних номінантів від Університету.
  8. Активізувати роботу з подання молодими вченими наукових проєктів на Конкурси. Для цього потрібно на початок нового року, щоб кожна кафедра надала свої пропозиції, щодо можливої команди та проєкту, який може бути далі рекомендований до участі. На сьогодні, ця ініціатива належить самим молодим вченим, в яких не має ніякої ініціативи писати і виконувати державні наукові проєкти.
  9. Значно підсилили і популяризували молодіжну науку запровадження в Університеті таких проєктів як «Наукові Пікніки», або «Дні Науки» тощо.
  10. Перспективним завданням МНР Університету залишається підвищення рівня популяризації науки Університетом, оскільки участь у науково-популярних заходах підносить престиж та сприяє авторитету Університету на державному рівні, піднімає рівень привабливості для абітурієнтів, студентів та аспірантів. Натомість відсутність заходів, спрямованих на популяризацію науки негативно впливає на наукові кадри та формування кадрового резерву науковців, оскільки талановита молодь, не отримавши належної інформаційної підтримки щодо можливостей особистого розвитку як науковця провідного Університету, починає свою кар’єру в інших сферах.
  11. Активізувати в КНУБА стартап-рух, залучати студентів до участі у хакатонах, наукових конкурсах та конкурсах наукових робіт. Ця робота може стати ефективною тільки через запровадження чіткої інформаційної політики та діджиталізованого контролю за діяльністю кафедр. За результатами роботи викладачів, наукових керівників зі студентами в цьому напрямі потрібно проводити преміювання.