Останнім часом у світі та в Україні зокрема стосовно освіти вживається такий термін як  «імідж закладу освіти». В основу цього поняття закладено розуміння конкурентності, а відповідно і конкурентоздатності відповідного ЗВО. Проблеми формування громадської думки про конкретний заклад набувають все ширшого резонансу і в сфері освіти, і в засобах масової інформації, і на рівні спілкування педагогічних працівників, учнів та їхніх батьків. Формування позитивного іміджу закладу освіти, його підтримка впливає не тільки на посилення конкурентоспроможності та перспективності навчання, але й загалом дозволяє свідчити про рівень розвитку освіти в регіоні та країні, що значною мірою позначається на іміджі вітчизняної освіти. Сьогодні заклади освіти вдаються до різних форм конкуренції, серед яких значна роль відводиться іміджу.

Інформаційно-аналітичний відділ КНУБА вивчив питання створення та розвитку позитивного  іміджу Київського національного університету будівництва і архітектури, зокрема, через  соціальні мережі.

Позитивний імідж КНУБА

Згідно зі статистичними дослідженнями, інтернетом в Україні користуються 67 відсотків населення, в соціальних мережах зареєстровані дві третини громадян.

Більше половини часу, який користувачі проводять в інтернеті, припадає на мобільні телефони. І більшість запитів зроблена також із мобільних пристроїв. Схожа картина і при відвідуванні нашого сайту: 66 відсотків відвідувачів застосовують гаджети.

Разом із цим, дані досліджень доводять, що для входу в інтернет більшість людей використовує кілька різних пристроїв. Тому ми прагнемо впроваджувати збалансований підхід, будувати інформаційну політику з урахуванням як аудиторії соціальних мереж, так і типу пристроїв користування.

Нашим відділом проведено аналіз використання сторінок сайту КНУБА. Протягом  вересня цього року сайт відвідали 25 тис. користувачів.

Перш за все, хочу зазначити, що за вересень картина СУТТЄВО змінилась на краще. Приємно та дуже цікаво читати різноманітні новини, які розміщені на сторінках архітектурного факультету і факультету ФІСЕ. Безумовно, це  сприяє зацікавленості користувачів, передусім – абітурієнтів. Створюється враження, що життя тут б’є ключем! Подяка від нашого відділу деканам факультетів та їхнім заступникам Кащенку Олександру Володимировичу та Брідній Ларисі Юріївні, Приймаку Олександру Вікторовичу та Чепурній Наталії Володимирівні.

Хочу також відзначити стрічку сайту кафедри будівельних машин факультету ФАІТ. Вони зробили користну та зручну кнопку «Електрона пошта викладачів», що дозволяє скоротити зв’язок студент-викладач.

Зрозуміло, що в абсолютних лідерах відвідувань – головна сторінка сайту КНУБА з новинами. За місяць там було  опубліковано понад 110 новин про життя КНУБА. Рейтинг переглядів інших сторінок виглядає наступним чином.

Найбільшим попитом користується сторінка «Розклад занять», розпорядник інформації – начальник навчального відділу Шпаков Андрій Васильович. Все організовано на сайті чітко, зауважень користувачів немає. Така ж ситуація на інших затребуваних сторінках, за які відповідає  Андрій Васильович: «Стипендії» і «Навчальний процес».

Наступні за популярністю сторінки – приймальної комісії: «Освітні програми та спеціальності 2021 року», «Умови вступу в КНУБА». Відповідальна особа – Кравчук Олександр Андрійович. Також популярна у студентів сторінка «Гуртожитки», відповідальний – проректор Хоменко Олександр Михайлович. Тут теж питань немає.

Серед факультетських сторінок  провідні місця посідають архітектурний та будівельний факультети. За ними – ФАІТ і ФІСЕ.

Значно відстають за переглядами своїх сторінок факультети ГІСУТ і БТФ  – нижче 30-ї сходинки внутрішнього рейтингу сайту. Тож є над чим працювати.

Суттєво підвищився попит на сторінку «Акредитація», відповідальна особа Пристайло Микола  Олексійович. Завдяки спільним із нашим відділом зусиллями створено затребуваний багатофункціональний розділ сайту.

На жаль, сумно на цьому фоні виглядає провідна сторінка сайту «Роботодавці». В наказі ректора визначена відповідальна особа – проректор з наукової роботи. На минулому засіданні це питання порушувалось, але чітко визначено не було. Частина цієї сторінки не заповнена взагалі, новини датовані лютим 2020 року, День кар’єри – взагалі 2019 роком.  Прошу ректорат ще раз чітко визначити відповідального розпорядника інформацією розділу сайту  «Роботодавці».

Хочу також звернути увагу на роботу випускаючих кафедр щодо розповсюдження позитивної інформації про себе на сайті КНУБА. Багато кафедр активно розповідають про себе. Але є й такі, що зовсім не приділяють цьому увагу. Це стосується кафедр геотехніки, залізобетонних і кам’яних конструкцій, організації та управління будівництвом, міського будівництва і міського господарства, інженерної геодезії, землеустрою і кадастру, п’яти з дев’яти кафедр ФАІТу, кафедри ландшафтної та туристично-рекреаційної архітектури. Ми надали деканам більш детальну інформацію з цих питань для подальшого реагування.

Фахівцями інформаційно-аналітичного відділу вивчались й інші питання роботи сайту КНУБА. Наприклад, яким чином користувачі заходять на наш сайт. Перехід на сайт КНУБА здійснювався переважно з пошукової системи GOOGLE, перепостів із FACEBOOK та з порталу Освіта UA.

Або географія звернень до сайту. Ось міста України, з яких найбільше виходили на сайт: Київ, Ірпінь, Харків, Вінниця, Дніпро.

Щодо міжнародного визнання сайту КНУБА:  з 25 тис. користувачів нашого сайту у вересні  з України було 23 тис., зі Сполучених Штатів Америки  – 402 особи, з Російської Федерації  – 266. Також незначна кількість відвідувачів (менше п’ятдесяти) – з Ірландії, Німеччини, Польщі, Китаю, Туреччини, Нідерландів, Швеції.

Суттєво зростає кількість користувачів Facebook, тому окрім загально університетської сторінки, яку ведуть фахівці проректора Бурдейної Наталії Борисівни, ми ще додали Facebook в «Асоціацію друзів та випускників КНУБА», сторінки якої активно веде наш випускник Лавриненко Любов Василівна.

Компанія GlobalWebIndex, яка надає інформацію щодо аудиторії мас-медіа, повідомляє, що 90 відсотків інтернет-користувачів віком від 16 до 64 років дивляться онлайн-відео.

За статистикою, найпопулярніша при цьому соціальна мережа – YouTube, тому ми на сайті приділяємо увагу і цій мережі. За останній період зусиллями творчої групи відділу створені: серія відеороликів щодо вступної кампанії 2021 року, рекламні фільми про КНУБА, сюжети про святкування Дня студента, Міжнародного Дня студентського спорту, інтерв’ю з деканом факультету ГІСУТ Нестеренко Оленою Вікторівною. Спеціально для акредитації відзнятий відео-ролик «Європейська освіта в КНУБА», який лише за місяць зібрав більш ніж півтисячи переглядів.

Певну увагу відділ приділяє підготовці та транслюванню відеороликів про життя університету на каналі YouTube та у фойє університету. Останній приклад – підготовлене нашими блогерами під керівництвом Ірини Сергіївни Івахненко інтерв’ю з деканом будівельного факультету Іванченком Григорієм Михайловичем. Зараз цією командою готується відео про вибори в Раду Студентського Самоврядування факультетів і КНУБА.

Інформаційно-аналітичним відділом проведена робота з аналізу за вересень тематики питань, звернень, пов’язаних із нашим університетом, на нашому сайті та в соціальних мережах.

На сайті університету в розділі «Питання до керівництва» провідний фахівець Котьолкіна Вікторія Іванівна обробляє всі питання та надсилає їх відповідним виконавцям. Виконавці готують відповідь і надсилають авторам. Затримань та несвоєчасних відповідей немає. Загалом за вересень надійшло  27 питань. Ось основні напрями:

Навчальний відділ – 11

Приймальна комісія – 2

Студмістечко. Поселення в гуртожиток – 2

Працевлаштування -1

Студентський омбудсмен -2

Питання до деканів – 4

Проблемних питань на сайті КНУБА не було.

На інших сайтах відгуків про КНУБА за вересень теж не було. Інформаційно-аналітичний відділ буде й надалі слідкувати за процесом формування позитивного іміджу нашого університету в мережі Інтернет. Пропонуємо і Вам докласти руку до його створення, надавши пропозиції на наш сайт.

Мухін В.М.,

начальник Інформаційно–аналітичного відділу КНУБА