Нещодавно в приміщенні Інституту післядипломної освіти Київського національного університету імені Тараса Шевченка відбулась презентація інноваційної моделі викладання у навчальних закладах України – blended learning (змішане навчання).
Далі…
Організатори заходу: Міністерство освіти і науки України, офіс зв’язку НАТО в Україні Програма професійної підготовки PDP NATО, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Асоціація інноваційної та цифрової освіти.
Першим предметом, на прикладі якого розпочато запровадження у навчальних закладах цієї моделі навчання стала англійська мова. Саме тому учасниками заходу стали триста викладачів-інноваторів англійської мови з усіх регіонів України.
Захід відкрив заступник Міністра освіти і науки України Павло Хобзей, який зазначив: «Міністерство наразі зосереджено на системних якісних змінах стандартів змісту освіти. Ми підтримуємо ініціативу Київського національного університету імені Тараса Шевченка і Асоціації інноваційної та цифрової освіти щодо запровадження методу змішаного навчання англійській мові у вітчизняних навчальних закладах із застосуванням онлайн платформи вивчення іноземної мов «Lingva.Skills». Показовим є те, що дану ініціативу з ентузіазмом підтримали самі навчальні заклади з усієї країни. Я дуже радий, що така кількість викладачів-інноваторів відгукнулась на цю пропозицію. Переконаний, що ми на цьому не зупинимося та надалі будемо реалізовувати нові і нові методи, технології та інструменти в освіті, як у вивченні англійської мови, так і інших предметів».
У той же час, керівник Програми професійної підготовки PDP NATO Ове Уруп-Медсен наголосив, що у сучасному світі іноземна мова – це не розкіш, а базова компетентність, та закликав українську молодь вивчати англійську мову: «Програма професійної підготовки Україна-НАТО реалізує проект з навчання англійській мові державних службовців, а також підтримує платформу з онлайн вивчення іноземних мов «Lingva.Skills», тому що завдяки онлайн платформі можна охопити велику кількість українців, які потребують вивчення англійської мови».
Проректор Київського національного університету імені Тараса Шевченка Володимир Бугров виступив з вітальним словом та зазначив важливість впровадження інноваційних технологій у сучасну освіту «Запрошуємо всі навчальні заклади України долучитись до цієї ініціативи. Ми всі разом: Міністерство освіти і науки України, навчальні заклади, профільні громадські організації повинні модернізувати вітчизняну систему освіти та вивести її у лідери на міжнародному рівні, щоб інші країни брали з нас приклад, а наші випускники були добре підготовлені до успішного життя у сучасних умовах»
Проректор Київського національного університету імені Тараса Шевченка Петро Бех звернувся до викладачів-інноваторів: «Київський національний університет імені Тараса Шевченка спільно з Асоціацією інноваційної та цифрової освіти став ініціатором створення Робочої групи щодо запровадження інноваційного підходу змішаного навчання англійській мові із застосуванням онлайн платформи вивчення іноземних мов «Lingva.Skills»». Також зауважив необхідність поєднання аудиторних годин та онлайн методів навчання іноземним мовам задля підвищення ефективності засвоєння матеріалу».
Заступник Голови Державної служби зайнятості України Сергій Кравченко та Радник Міністра юстиції Віталій Гдичинський повідомили, що більше 80% структур з усіх регіонів Державної служби зайнятості України та Міністерства юстиції України вже навчаються у проекті.
У свою чергу Голова Асоціації інноваційної та цифрової освіти Станіслав Куценко повідомив, що за чотири місяці існування «Lingva.Skills» отримала більше 2 млн. заявок, ставши наймасовішім освітнім проектом в Україні: «Тільки за останні тижні до нас звернулось більше 200 ВУЗів та 500 шкіл з проханням надати доступ до навчання у проекті. Ми сподіваємось, що інноваційний метод змішаного навчання (blended learning) буде успішно застосований для навчання англійської мови та згодом буде поширений і на інші предмети. Саме тому Асоціація інноваційної та цифрової освіти виступає з ініціативою започаткувати Мережу викладачів-інноваторів, які мають бажання запроваджувати ефективні сучасні освітні методики у навчальних закладах, в яких вони працюють. Наразі у найкращих навчальних закладах світу ведуться наукові експерименти щодо запровадження змішаного навчання і Україна має унікальний шанс потужно заявити про себе на світовій арені та перетворитись зі споживача інтелектуальних продуктів, на її виробника та експортера».
Методолог Соціального проекту з вивчення іноземних мов «Lingva.Skills» (www.lingva.ua) Віталій Зубков та Голова Робочої групи щодо запровадження змішаного навчання іноземним мовам у навчальних закладах, професор Київського національного університету імені Тараса Шевченка Ірина Дрозд представили «дорожню карту» реалізації ідеї змішаного навчання, яке поєднує аудиторні заняття з викладачем під час уроку та онлайн навчання, як ефективна альтернатива домашнім завданням: «Переваги даного підходу дають можливість студентам та школярам ефективно засвоювати навчальний матеріал, а викладачам економити свій час на перевірці домашніх завдань».
На підтримку ініціативи щодо запровадження змішаного навчання інших предметів виступила Координатор Соціального проекту онлайн навчання та побудови кар’єри «Академія Навичок» (www.skillsacademy.com) Марія Богуслав: «Безумовно даний метод є одним з найефективніших у світовій практиці, тому «Академія Навичок» вже допомагає викладачам реалізовувати «пілотні проекти» змішаного навчання у різних сферах знань задля кінцевої мети – запровадження компетентнісного підходу до навчання».
Учасники конференції прийняли Резолюцію, в якій було підтримано поширення представленого методу змішаного навчання (blended learning) англійській мові та проведення наукових досліджень щодо застосування цього підходу у навчальних закладах України, а також було започатковано Мережу викладачів-інноваторів для подальшої модернізації системи освіти на базі Асоціації інноваційної та цифрової освіти.
За матеріалами МОН України