У КНУБА проводилось опитування студентів перших курсів з метою визначення рівня адаптації до умов навчання в нашому навчальному закладі та можливих проблем, з якими довелося зустрітися першокурсникам.

Однією з найважливіших передумов успішної навчальної діяльності першокурсників є їхня своєчасна адаптація до умов навчання у ВНЗ, що розглядається як початковий етап включення їх до професійного співтовариства. Перший курс може стати точкою опори для студента, а може призвести до деформацій у поведінці, спілкуванні та навчанні. Саме на першому курсі формується ставлення молодої людини до навчання, до майбутньої професійної діяльності, продовжується «активний пошук себе». Від успішності адаптації часто залежить подальший хід професійного життя людини.

З метою виявлення особливостей адаптації студентів було проведено анкетування для  студентів 1-го курсу на всіх факультетах університету. У якості основного методу було обрано анонімне анкетування.

Опрацювавши результати анкетування, опитувачі виявили, що головний аргумент для вступу до нашого університету – це зацікавлення майбутньою професією. На початковому етапі навчання для студентів найважче було звикнути до нових умов життя та адаптуватися в групі.

Так за результати опитування студенти витрачають на підготовку до занять від 4 до 6 годин на день.

Більшість студентів проживає в гуртожитку і задоволені умовами, але дещо хотіли б змінити (замінити вікна, закупити меблі, зробити ремонт в душі та на кухні).

На питання «Що Вам подобається в студентській їдальні?» студенти відповіли, що їх все влаштовує, вони задоволені цінами та смачною їжею.

Свій вільний час в університеті студенти хотіли б присвятити заняттям в гуртках та студіях, відвідуванню бібліотек, самоосвіті, науковій діяльності, студентському самоврядуванню та заняттям в спортивних секціях (баскетбол, футбол, волейбол, плавання, теніс, різні види боротьби та фітнесу).

Найбільше в університеті першокурсникам подобаються  висококваліфіковані педагоги, рівень викладання (обширний виклад інформації, практичний матеріал, вміння зацікавити своїм предметом, чіткий та доступний матеріал ).

Серед якостей особистості викладачів, які студенти оцінюють найвище, вони називають: доброзичливість, обізнаність, вибагливість, почуття гумору, комунікабельність, розуміння, справедливість, професіоналізм, взаєморозуміння, підтримка, доброта, вміння спілкуватись з аудиторією тощо.

Таким чином, проаналізувавши результати анкетування і успішності студентів 1-го курсу, можна підсумувати, що процес адаптації першокурсників відбувся, але труднощі, з якими зустрічаються студенти 1-го курсу, не завжди можуть бути успішно вирішені ними самими. Тут необхідна допомога і підтримка адміністрації, кураторів та викладачів.